Na začátku školního roku vidím na sociálních sítích vždy mnoho příspěvků, které se týkají pravidel ve třídě, ve školce apod. My jsme to před lety pojali trochu jinak. Bylo potřeba vyjasnit doma řadu věcí - Anička potřebovala ráno stíhat školu, děti začaly být dost staré, aby si vzaly na starost nějakou domácí práci apod. Protože se nám líbí přístup Nevýchovy, která bere dítě jako parťáka, rozhodli jsme se jít cestou dohod místo pravidel. Když dítě samo navrhne, co bude dělat, lépe to dodrží, než když to má nařízené. A jak to tedy probíhalo?
Děti napsaly svoje požadavky na nás, my na ně a navíc co kdo nabízíme pro druhé. Pak jsme společně vyjednávali. Třeba čas odchodu do postele vznikl jako komprosmis jejich a našeho návrhu. Vznikl z toho tento seznam (v levém sloupci je to, co dělají děti, v pravém, co my).
Tento seznam nám visel v obýváku nějaké dva roky. Určitě jsme vše nedodržovali do puntíku, ale určitě to pomohlo chodu domácnosti. Věkem dětí se dohody částečně změnily, pak už jsme je nesepisovali a řešili jen slovně.
Publikováno 2.9. 2022 v kategorii Celoroční aktivity
Vyberte si prosím něco ke čtení z horního menu nebo něco z našeho eshopu.